Firma Minsbud specjalizująca się w sprzedaży materiałów hydraulicznych.
Olej olejowi nie równy
Użytkując samochód, należy smarować dobierając oleje ściśle według instrukcji fabrycznej.
Instrukcje samochodów pochodzenia zagranicznego polecają stosowanie olejów według klasyfikacji SAE (Society of Automobile Engineers). W klasyfikacji olejów według SAE liczba przy literach charakteryzuje lepkość oleju. Im liczba ta jest większa tym olej ma wyższą lepkość. Oznaczenia SAE-10 do SAE-70 oznaczają grupę olejów silnikowych. Oznaczenia SAE-80 do SAE-250 oznaczają grupę olejów przekładniowych.
W Polsce przyjęte jest oznaczanie olejów według klasyfikacji Centrali Produktów Naftowych.
Oleje oznaczone literą S są rafinowane kwasem siarkowym i nie należy ich mieszać z olejami rafinowanymi selektrywnie, oznaczonymi literami Lux.
Oleje oznaczone literą T zawierają dodatki chemiczne polepszające własności produktu. Oleje oznaczone literą Z mają niską temperaturę krzepnięcia (zimowe).
Do smarowania skrzynek przekładniowych,, mechanizmów różnicowych i mechanizmów kierowniczych należy stosować oleje przekładniowe zalecane przez instrukcję obsługi samochodu, a w razie ich braku —1 zalecane przez Centralę Produktów Naftowych.
Oleje przekładniowe dostarczane przez Centralę Produktów Naftowych są oznaczane: PL, PZ, PPIZ-1, PHZ-2 i PH-3.
Oleje oznaczone literą Z są nisko krzepnące i mają zastosowanie zimą i latem. Oleje oznaczone literą H są olejami hipoidalnymi i zawierają dodatki chemiczne zwiększające ich smarność. Do smarowania podwozia stosuje się smar stały oznaczony ST. Centrala Produktów Naftowych dostarcza również smar półpłynny letni SPL i zimowy SPZ przeznaczone do podwozia i przekładni przystosowanych do smarowania takim smarem.
Do smarowania łożysk wałka wirnika pompy wodnej, używać należy smaru litowego oznaczonego IN-II lub smaru ST.
Do sprzęgieł i przekładni hydrokinetycznych (hydraulicznych) zależnie od poleceń instrukcji obsługi samochodów, stosuje się oleje: TZ-3, TZ-4 lub WZ-4. Właściwy dobór oleju do smarowania samochodu podano w tablicy 9.
Instrukcje samochodów pochodzenia zagranicznego polecają stosowanie olejów według klasyfikacji SAE (Society of Automobile Engineers). W klasyfikacji olejów według SAE liczba przy literach charakteryzuje lepkość oleju. Im liczba ta jest większa tym olej ma wyższą lepkość. Oznaczenia SAE-10 do SAE-70 oznaczają grupę olejów silnikowych. Oznaczenia SAE-80 do SAE-250 oznaczają grupę olejów przekładniowych.
W Polsce przyjęte jest oznaczanie olejów według klasyfikacji Centrali Produktów Naftowych.
Oleje oznaczone literą S są rafinowane kwasem siarkowym i nie należy ich mieszać z olejami rafinowanymi selektrywnie, oznaczonymi literami Lux.
Oleje oznaczone literą T zawierają dodatki chemiczne polepszające własności produktu. Oleje oznaczone literą Z mają niską temperaturę krzepnięcia (zimowe).
Do smarowania skrzynek przekładniowych,, mechanizmów różnicowych i mechanizmów kierowniczych należy stosować oleje przekładniowe zalecane przez instrukcję obsługi samochodu, a w razie ich braku —1 zalecane przez Centralę Produktów Naftowych.
Oleje przekładniowe dostarczane przez Centralę Produktów Naftowych są oznaczane: PL, PZ, PPIZ-1, PHZ-2 i PH-3.
Oleje oznaczone literą Z są nisko krzepnące i mają zastosowanie zimą i latem. Oleje oznaczone literą H są olejami hipoidalnymi i zawierają dodatki chemiczne zwiększające ich smarność. Do smarowania podwozia stosuje się smar stały oznaczony ST. Centrala Produktów Naftowych dostarcza również smar półpłynny letni SPL i zimowy SPZ przeznaczone do podwozia i przekładni przystosowanych do smarowania takim smarem.
Do smarowania łożysk wałka wirnika pompy wodnej, używać należy smaru litowego oznaczonego IN-II lub smaru ST.
Do sprzęgieł i przekładni hydrokinetycznych (hydraulicznych) zależnie od poleceń instrukcji obsługi samochodów, stosuje się oleje: TZ-3, TZ-4 lub WZ-4. Właściwy dobór oleju do smarowania samochodu podano w tablicy 9.