A A A

Jak poznać budowę poszczególnych typów gaźników

W prawdziwym gaźniku wszystkie urządzenia są zestawione razem. Takie mechanizmy, jak urządzenie rozruchowe, urządzenie biegu jałowego itp. znajdują się w każdym gaźniku. Gaźnik może mieć jedno lub kilka urządzeń wyrównywujących skład mieszanki, które wzajemnie współdziałają.

Aby poznać gaźnik, najlepiej rozebrać go na części. Musimy do tej pracy używać właściwych kluczy i wkrętaków, aby nie pokaleczyć śrub. Podczas rozbierania należy ostrożnie zdejmować uszczelki oraz pamiętać, że kadłub gaźnika odlany jest ze stosunkowo kruchego stopu, którego nie można ani spawać, ani lutować. Zachowując jednak ostrożność, można gaźnik wielokrotnie rozbierać, czyścić i składać bez szkody dla jego urządzeń. Składanie na ogół nie przedstawia trudności, ponieważ każda dysza i śruba ma inny rodzaj gwintu lub inny wymiar.

Na schematycznym przekroju tego samego gaźnika można się zapoznać z działaniem poszczególnych urządzeń. Ciekawym, nowym szczegółem jest tutaj wkręcana iglica którą regulować można przelotowość głównej dyszy paliwa.

Instrukcje fabryczne zawierają często tzw. schemat rozwinięty. Mimo że schemat taki jest podobny do rysunku technicznego, należy jednak pamiętać, że bardzo często rozmieszczenie poszczególnych części nie jest zgodne z rzeczywistością.